Fejlesztés

Fodor Klára

Fodor Klára

Gyógypedagógus, óvodapedagógus, szakvizsgázott korai fejlesztő
Több, mint 22 éve dolgozom kisgyermekekkel. 3 saját gyermekem van, akik ugyan felnőttek lassan, de sokat tanultam tőlük is. Remeteszőlősön élek, a Budai-hegyeket és a Nagykovácsi-völgyet tartom az otthonomnak, amiért szívesen teszek is.
Pályafutásomat óvónőként kezdtem (2001-ben végeztem az ELTE-n), majd a gyógypedagógia irányában tanultam tovább (2007-ben a Nyugat-Magyarországi Egyetemen diplomáztam), szakvizsgámat a korai fejlesztés területén a SOTE-Pető András karán szereztem meg 2023-ban.
A gyerekeim megszületése óta dolgozom ezen a területen.
Utazó gyógypedagógusként iskolás és óvodás gyermekekkel is foglalkoztam évekig, integrált nevelés keretében, a Prizma EGyMI-ben, illetve vállalkozóként. Szenzoros integrációs munkám során (DSzIT Alapítvány képzéseire jártam.)
Szeretem a világot tevékenységeken keresztül megtapasztalni. (Több természethez köthető sportot is gyakorlok.) Munkám során is hiszek a mozgás és a természet támogató erejében, képességfejlesztő hatásában. Bízom benne, hogy szenzoros integrációs gyógypedagógiai szemléletemben is visszatükröződők.
Szeretnék minél többet segíteni a hozzám kerülő gyerekeknek, és bátorítom, a családokat is, hogy gondolkodjunk együtt a gyerekek érdekében!
Hiszen a család, a szülők azok, akik leginkább ismerik a gyerekeit.
Az óvoda csoportjainak életében is jelen vagyok, de kívülről nézve talán látványosabb, hogy a diagnózissal is rendelkező gyerkőcök a „játszószobába” egyéni vagy kiscsoportos játékra, fejlesztésre, terápiára jönnek hozzám.  Vannak nagy terveink, amiket néha újra tervezünk, hogy igazi tervek legyenek, ne csak dokumentumok.
Sokat gurulunk, mászunk, viccelünk, mert a saját testünk élménye egész életünket meghatározza. Nem feladatokat hajtunk végre, hanem a gyerekek állapotához igazítva játszunk. tapasztalatokat szerzünk., azt gyakoroljuk, amiben jók vagyunk, amiben sikerélményeket gyűjthetünk. A sikerélményekre alapozva pedig bátran belevágunk olyan kihívásokba is, amik tegnap még kudarcot jelentettek volna, ma pedig már örömet.
A gyerekek egy mozaik darabkái. Sokat egyeztetünk az óvónénikkel, gyakran beszélgetek a családokkal, szülőkkel, hogy ne csak a gyereket ismerjem, hanem azt is, ahogyan él, kikkel osztozik az élményeiben, hogy a teljes kép csiszolódhasson egybe. A gyerek változásával, fejlődésével, ügyesedésével a teljes rendszer változik. fejlődik. Fontosnak tartom, hogy magamat is egy darabkának lássam csak az egészben.
Lotz Gabriella

Lotz Gabriella

Gyógypedagógus, hallássérült terapeuta, logopédus tanár
Diplomámat 2006-ban szereztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógai Főiskolán hallássérült terapeuta – logopédus tanár szakon. 2016 óta tartok logopédiai foglalkozásokat, első sorban óvodás és alsó tagozatos gyerekeknek.  A Kispatak Óvoda csapatához 2023 szeptemberében csatlakoztam, a sajátos nevelési igényű kisgyermekek gyógypedagógiai ellátásában veszek részt.
Munkám során törekszem a jó hangulatú, játékos fejlesztésre, sok-sok  mozgással, énekléssel, szem előtt tartva a gyerekek egyéni igényeit. 
Mivel magam is nevelek autizmusban érintett gyermeket, tudom, hogy mennyi bizonytalanságot jelenthet egy SNI  diagnózis .  Nagyon inspiráló számomra, amikor  közösen tudunk  gondolkodni szülők, gyógypedagógusok, óvodapedagógusok és nevelők, így lehetőségünk van a lehető legjobb megoldásokat megtalálni a gyerekek számára.
Férjemmel és négy gyermekünkkel 7 éve Pesthidegkúton élek. Szabadidőmben olvasok,  kosárlabdázom, a környék erdőit járom, és rengeteget társasjátékozom.