Simon Bernadett
Óvodapedagógus, gyermekjóga oktatóBarackfa csoport
A Barackfa csoportban, a gyerekek életkora vegyes.
Amikor a hároméves gyermek elkezdi ovis éveit, a szülő ránk bízza a csemetéjét, hogy gondozzuk, neveljük és tanítsuk 3-4 éven át. A „barackfás csemetéből” közös munkával lesz érett, gyümölcsöt hozó barackfa, mely folyamatban együtt munkálkodik a szülő, a pedagógus, az óvodai nevelők. Fontos számunkra, hogy a gyermek olyan légkörben legyen egész nap, mely mintha a második otthona lenne. Egy szeretetteljes, biztonságot nyújtó hely a csoportunk, melyben mi felnőttek is tisztelettel és megértéssel fordulunk egymás felé, ahogy a gyerekek felé is. Szeretnénk a gyerekekkel megéreztetni azt, hogy itt lehetősége van önmaga lenni, kiteljesedni, szólni, kérni, mesélni, kérdezni…
Azt gondoljuk, úgy működik jól a kis csapatunk, hogy ha vannak benne szabályok, van benne rendszeresség és következetesség. Nagyon sokat játszunk, nevetünk, ölelünk, alkotunk, énekelünk, táncolunk, labdázunk, sétálunk, kirándulunk, felfedezünk… A beszélgető körben minden gyermek elmondhatja, amit épp foglalkoztatja, ami éppen nyomja a kis lelkét, ami gondolatait mozgatja. Hagyunk erre időt és meghallgatjuk egymást.
Az önállóságra nevelés fontos része mindennapjainknak, viszont a gyerekek ott segítenek egymásnak, ahol csak tudnak. Segít a reggelinél a nagyobb a kisebbnek teát tölteni, a mosdóban megnyitni a csapot, vagy cipőt ráadni. Mikor sétálunk a nagyobbak és a kisebbek szoktak egy párt alkotni és melengeti a szívünket, mikor azt látjuk, hogy a nagyok azt is figyelik, hogy a kisebbek belül menjenek a járdán, ezáltal így is óvják őket. A kicsik pedig ragyogó szemmel igyekeznek olyan „naggyá” válni, amit társaiktól láttak és megtapasztaltak.
A gyermek legfontosabb tevékenysége a játék, így ismereteiket is játékos formában, tapasztalati tanulás útján szerzik, melyhez változatos, sokszínű tevékenységeket, élményeket biztosítunk. A mindennapokban helyet kapnak a mesék, a versek, az énekek, a kézműves tevékenységek, a mozgás, a matematikai-környezeti tapasztalatok s mindemelett a közös játék. Arra törekszünk, hogy a barackos hétköznapok remek hangulatban teljenek és minden gyermek önmagához képest a legtöbbet fejlődve sok-sok élménnyel gazdagodjon óvodás évei során.
Amikor a hároméves gyermek elkezdi ovis éveit, a szülő ránk bízza a csemetéjét, hogy gondozzuk, neveljük és tanítsuk 3-4 éven át. A „barackfás csemetéből” közös munkával lesz érett, gyümölcsöt hozó barackfa, mely folyamatban együtt munkálkodik a szülő, a pedagógus, az óvodai nevelők. Fontos számunkra, hogy a gyermek olyan légkörben legyen egész nap, mely mintha a második otthona lenne. Egy szeretetteljes, biztonságot nyújtó hely a csoportunk, melyben mi felnőttek is tisztelettel és megértéssel fordulunk egymás felé, ahogy a gyerekek felé is. Szeretnénk a gyerekekkel megéreztetni azt, hogy itt lehetősége van önmaga lenni, kiteljesedni, szólni, kérni, mesélni, kérdezni…
Azt gondoljuk, úgy működik jól a kis csapatunk, hogy ha vannak benne szabályok, van benne rendszeresség és következetesség. Nagyon sokat játszunk, nevetünk, ölelünk, alkotunk, énekelünk, táncolunk, labdázunk, sétálunk, kirándulunk, felfedezünk… A beszélgető körben minden gyermek elmondhatja, amit épp foglalkoztatja, ami éppen nyomja a kis lelkét, ami gondolatait mozgatja. Hagyunk erre időt és meghallgatjuk egymást.
Az önállóságra nevelés fontos része mindennapjainknak, viszont a gyerekek ott segítenek egymásnak, ahol csak tudnak. Segít a reggelinél a nagyobb a kisebbnek teát tölteni, a mosdóban megnyitni a csapot, vagy cipőt ráadni. Mikor sétálunk a nagyobbak és a kisebbek szoktak egy párt alkotni és melengeti a szívünket, mikor azt látjuk, hogy a nagyok azt is figyelik, hogy a kisebbek belül menjenek a járdán, ezáltal így is óvják őket. A kicsik pedig ragyogó szemmel igyekeznek olyan „naggyá” válni, amit társaiktól láttak és megtapasztaltak.
A gyermek legfontosabb tevékenysége a játék, így ismereteiket is játékos formában, tapasztalati tanulás útján szerzik, melyhez változatos, sokszínű tevékenységeket, élményeket biztosítunk. A mindennapokban helyet kapnak a mesék, a versek, az énekek, a kézműves tevékenységek, a mozgás, a matematikai-környezeti tapasztalatok s mindemelett a közös játék. Arra törekszünk, hogy a barackos hétköznapok remek hangulatban teljenek és minden gyermek önmagához képest a legtöbbet fejlődve sok-sok élménnyel gazdagodjon óvodás évei során.


Talpasné Kiss csillag
Óvodapedagógus
Vad Anikó
Pedagógiai asszisztens, gyógypedagógiai asszisztens
Orosz Andrea
Dajka