Szabó Éva
Óvodapedagógus, közoktatási vezetőPillangó csoport
A Pillangó csoport vegyes életkorú gyerekekből álló, színes kis közösség.
Szeretetteljes, tevékenységekkel teli, biztonságot nyújtó légkörben a hagyományos értékrend szerint éljük a mindennapjainkat.
Kiemelt figyelmet fordítunk a következetesen használt és tudatosan kialakított szokás-szabály rendszer elsajátítására, mely a gyerekek biztonsága, és a csoport működése érdekében elengedhetetlen.
A gyerekeink különböző érdeklődésűek, ezért a tudástartalmak átadásakor sokirányú megközelítést alkalmazunk, ami azt jelenti, hogy a mese-vers, az ének-zene, a rajz-kézműves tevékenységek és kiemelten a mozgás és játék segítségével, komplex módon történik az adott téma feldolgozása.
Fontos számunkra a környezettudatos magatartás és az egészséges életviteli szokások kialakítása.
Ennek érdekében sok időt töltünk a szabadban. Igyekszünk kihasználni a település adta lehetőségeket a közvetlen tapasztalatok gyűjtésére.
Kiskertet gondozunk, ezáltal a gyerekek végig kísérhetik a magvetéstől a betakarításig a növénytermesztés folyamatát és ők maguk is részesei lehetnek az évszakokhoz kapcsolódó kerti munkáknak.
Napjainkat átszővi a fenntarthatóság pedagógiája. Többnyire újrahasznosított vagy újra felhasznált alapanyagokból készítjük alkotásainkat, fejlesztő játékainkat.
Óvodásainkat az erőforrások takarékos felhasználására tanítjuk.
A néphagyományok és a magyar kultúra ápolásával hozzájárulunk a gyerekek identitástudatának erősítéséhez.
A szülők folyamatos informálása, témahetekbe való bevonása elengedhetetlen, hiszen a család és az óvoda fókuszában is a gyermek áll. Ezért együtt készülünk az ünnepekre, olykor együtt kirándulunk, barkácsolunk és szívesen vesszük, ha a szülő is bekapcsolódik egy-egy projekt színesítésébe.
Együttműködésünk eredményeként nagycsoportosaink felkészülten és magabiztosan kezdhetik meg az iskolát.
Szeretetteljes, tevékenységekkel teli, biztonságot nyújtó légkörben a hagyományos értékrend szerint éljük a mindennapjainkat.
Kiemelt figyelmet fordítunk a következetesen használt és tudatosan kialakított szokás-szabály rendszer elsajátítására, mely a gyerekek biztonsága, és a csoport működése érdekében elengedhetetlen.
A gyerekeink különböző érdeklődésűek, ezért a tudástartalmak átadásakor sokirányú megközelítést alkalmazunk, ami azt jelenti, hogy a mese-vers, az ének-zene, a rajz-kézműves tevékenységek és kiemelten a mozgás és játék segítségével, komplex módon történik az adott téma feldolgozása.
Fontos számunkra a környezettudatos magatartás és az egészséges életviteli szokások kialakítása.
Ennek érdekében sok időt töltünk a szabadban. Igyekszünk kihasználni a település adta lehetőségeket a közvetlen tapasztalatok gyűjtésére.
Kiskertet gondozunk, ezáltal a gyerekek végig kísérhetik a magvetéstől a betakarításig a növénytermesztés folyamatát és ők maguk is részesei lehetnek az évszakokhoz kapcsolódó kerti munkáknak.
Napjainkat átszővi a fenntarthatóság pedagógiája. Többnyire újrahasznosított vagy újra felhasznált alapanyagokból készítjük alkotásainkat, fejlesztő játékainkat.
Óvodásainkat az erőforrások takarékos felhasználására tanítjuk.
A néphagyományok és a magyar kultúra ápolásával hozzájárulunk a gyerekek identitástudatának erősítéséhez.
A szülők folyamatos informálása, témahetekbe való bevonása elengedhetetlen, hiszen a család és az óvoda fókuszában is a gyermek áll. Ezért együtt készülünk az ünnepekre, olykor együtt kirándulunk, barkácsolunk és szívesen vesszük, ha a szülő is bekapcsolódik egy-egy projekt színesítésébe.
Együttműködésünk eredményeként nagycsoportosaink felkészülten és magabiztosan kezdhetik meg az iskolát.


Teremi Enikő
Óvodapedagógus, alapozó terápiás mozgásfejlesztő
Vassné Kiss Ildikó
pedagógiai asszisztens
Horváth Mónika
Dajka